20150109 Møte i referansegruppa

Sted: P48-R815
Tid: Tirsdag 1.9 kl 13:00-14:30
Dagsorden:

  1. Utvidelse av referansegruppa med repr. for studentparlamentet. MER.
  2. MOOCAHUSET permanent v/ Læringssenter og bibliotek fom 2016. Se nederst – MER.
    • “Samvirkelaget” (=”Maker Space”): Kombinere det fysiske læringsmiljøet med online ressurser
    • Testserver for “Open edX” ved HiOA (“edx.hioa.no”)
  3. Studentbidraget
    • produksjonsassistenter
    • utprøving & superbrukere
    • FoU
  4. Sommerskole. ED:XY
  5. Fakultet for helsefag:
    • Fakultetsbasert elæringssenter erstatter dagens modell?
    • Forestående: PPI 17/9, torg 24/9, arbeidsseminar 7/10 (+9/10)
    • Prosjektstatus? Gleder & snubletråder.
  6. Norgesuniversitetets høstkonferanse 15.-16. september
  7. Neste møte: Januar 2016

Prosjekttemaer på HF

  • naturvitenskapelige :
    • anatomi og fysiologi
      • skjelett
      • nevrologi
      • endokrinologi (“hormonologi”)
      • sirkulasjon og respirasjon
      • blod og immunologi
      • nyrer
    • farmakologi
    • patologi
  • teknologi :
    • beskrivende radiografi
    • computer tomografi
    • protonterapi
  • informasjonskunnskap :
    • kunnskapsbasert praksis
    • bibliotekkunnskap
  • folkehelse :
    • seksualitet/helse
    • familie og pårørende
  • veiledning : 
    • veiledning av veiledere
    • praksisveiledning

Forslag, videreføring MOOCAHUSET

MOOCAHUSET arbeider som en dimensjon i en organisatorisk matrise med opgave å videreutvikle digitale dokumentressurser (miniMOOCs, Wiki, epubs) og organisere produksjons- og kunnskapsfremmende møter (kafe, torg, SIGs, SAMVIRKELAGET).

Fakulteter, sentre og andre relevante enheter inviteres våren 2016 til å engasjere seg i den andre matrisedimensjonen ved å

  1. Organisere egne utviklingsprosjekter «i linje» på en måte de selv finner hensiktsmessig,- dvs. likt eller ulikt modellen en nå arbeider etter ved Fakultet for helsefag.
  2. Utpeke 1-2 deltakere til MOOCAHUSETs referansegruppe. Referansegruppa møtes normalt en gang pr semester.
  3. Delta i sjeldne kontaktmøter/samtaler & inngå avtaler om aktiviteter og ressurser som kan støtte opp eget arbeid.