Forskningsgrupper

Mye av forskningen på Høgskolen i Oslo og Akershus foregår i forskergruppene. På begynnelsen av 2015 var det i alt 66 grupper fordelt på de fire fakultetene, sentrene og noen tverrfaglige. Det var stor variasjon mellom gruppene, blant annet på hvor mye erfaring de har med forskning. Oversikten er tatt med her for å illustrere det faglige tilfanget, bl.a. med tanke på publiseringsprofilen i MOOCAHUSET.

 


 

(24.02.2015 fra Khrono 23.2.2015 )

  1. Aldring, helse og velferd.
  2. Applied and experimental behavior analysis in clinical practice
  3. Disease and environmental exposures (tverrfakultær)
  4. Empowerment
  5. Experimental studies of complex human behavior
  6. Humane kostforsøk og helseeffekter
  7. Kliniske intervensjoner og medisinsk teknologi (tverrfakultær)
  8. Legemidler og pasientsikkerhet
  9. Livskvalitet og smerteforskning
  10. (Re)habilitering – individ, tjenester og samfunn
  11. Reproduktiv helse hos menn
  12. Samfunnsernæring
  13. Verdighet og etikk
  14. Barneliv og profesjonsutøvelse
    (tverrfakultær)
  15. Barnehagelærer: Profesjonskvalifisering og utdanningsforskning
  16. Barnehage: Mangfold, oppvekst og inkludering
  17. Barnehage og profesjonsutvikling; Danning, omsorg, lek og læring.
  18. Kvalitet i barnehagen
  19. Kropp, læring og mangfold
  20. Kunst og kultur
  21. Lærerkvalifisering
  22. Skoleforskning
  23. Profesjonsdiskurser og profesjonsutøvelse i mangfoldige samfunn
  24. Undervisning og læring i flerkulturelle samfunn
  25. Utvikling, Makt og Ulikhet
  26. Institutt for yrkesfaglærerutdanning
  27. Læring på arbeidsplassen
  28. Kulturarv, språk og yrkeskultur
  29. Læring i skole og utdanningssystem
  30. Informasjon og samfunn (INFOSAM)
  31. Litteratur- og kulturformidling (LITKULT)
  32. Metadatabaserte informasjonssystemer (METAINFO)
  33. Journalistikk, klima og globalisering (JKG)
  34. Narrativer om krig i journalistikk og det kulturelle felt (NOK)
  35. Individeksponering i journalistikken (INDEX)
  36. Medieentreprenørskap og -innovasjon (MEI)
  37. Helse- og sosialpolitikk (HOSP)
  38. Kunnskap for praksis – sosialfagenes kunnskapsgrunnlag (KUPSK)
  39. Praksisbasert forskning og forskningsbasert praksis innen sosialt arbeid og barnevern (PRAKSIS)
  40. Barn, hverdagsliv og profesjonelle praksiser (BAHPP)
  41. Barneliv og profesjonsutøvelse
  42. Organisering og styring i offentlig sektor (ORGOFF)
  43. Profesjon og ledelse (POL)
  44. Finansiell økonomi (FINANS)
  45. Nettverk- og systemadministrasjon
  46. Ingeniørdidaktikk
  47. Art in Society
  48. Design, culture and sustainability
  49. Design Literacy
  50. Innovasjon og virksomhetsutvikling
  51. Mestring, arbeid og mangfold
  52. Samfunn, arbeidsliv og politikk
  53. Velferdsstatens organisering
  54. Barn, barnevern
  55. Ungdom
  56. Eldre år
  57. Helse, velferdstjenester
  58. Migrasjon, minoriteter
  59. Sosialpolitikk, bolig
  60. Profesjon, profesjonsutøvelse og styring
  61. Profesjonskunnskap, kvalifisering og mestring
  62. Profesjonsarbeidsmarked og profesjonelles karriere
  63. Barneliv og profesjonsutøvelse
  64. Disease and environmental exposures
  65. Kliniske intervensjoner og medisinsk teknologi
  66. Gruppe for Ansvarlig Innovasjon

Legg igjen en kommentar